Телефон за контакт: 0659/9 33 12
Даниела Голишарска - началник отдел ГРАО
Теодора Христова - Младши експерт ГРАО
Петя Монова - старши специалист ГРАО
Петя Лалова - Главен специалист ГРАО
Отдел “Гражданска регистрация и административно обслужване” /ГРАО/ в йерархично отношение е на пряко подчинение на Секретарят на общината.
Функции на отдел ГРАО:
- Организира изпълнението и прилагането на Закона за гражданска регистрация, както и други законови и подзаконови нормативни актове, свързани с гражданската регистрация на физически лица;
- Съставя, поддържа и съхранява регистрите за гражданско състояние;
- Създава и поддържа локална база данни “Население“ и информационната система „Актопис“ в актуален вид;
- Приема молби и заявления на граждани и издава документи в съответствие с действащото законодателство, касаещи регистрите за гражданско състояние и личността на гражданите;
- Оказва методическа помощ в рамките на своята компетентност на кметовете на кметства;
- Контролира работата на кметовете на кметства по регистрация на гражданското състояние на лицата, правилното оформяне и съхранение на регистрите за населението и издаването на съответните документи;
- Води регистър по постоянен и настоящ адрес на гражданите;
- Извършва гражданските ритуали и издава съответните документи за тях;
- Поддържа в актуално състояние избирателните списъци в общината;
- Участва в организирането на избори, референдуми, преброяване и други мероприятия
- Извършва и други дейности, вменени му със закон или подзаконов нормативен акт като компетенция на ГРАО;
- Осъществява дейности по реализация на погребенията – определяне на ден и час, определяне на гробища, изкопаване, заравяне и оформяне на гроб, зидане на гроб и др. в съответствие с действащата нормативна уредба;
- Води регистър и картотека на покойниците в гробищните паркове- парцели , гробни места и урнови гробове;
- Осъществява контрол по спазване на нормативната уредба свързана с гробищните паркове.