Началник отдел: ГалинаКоларова
email: [email protected]
телефон: 0659/93180
Отдел “Икономика и общинска собственост“ в йерархично отношение е на пряко подчинение на заместник-кмета на общината.
Функции на отдел “Икономика и общинска собственост“:
- Съставя актове за имотите - общинска собственост, организира съхраняването на досиетата на актовете за общинска собственост и води следните регистри, съгласно Закона за общинската собственост по образци, утвърдени от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието:
- Регистър на публичната общинска собственост;
- Регистър на частната общинска собственост;
- Регистър на разпоредителните сделки;
- Организира дейности по разпореждане с общински нежилищни имоти – продажба на урегулирани поземлени имоти и земеделски земи, учредяване на право на строеж, учредяване допълнително право на строеж, ликвидиране на собственост и други и съхранява преписките по разпоредителните сделки;
- Подготвя отчет за състоянието на общинската собственост и резултатите от нейното управление по видове и категории обекти за преходната година и програма за придобиване, управление и разпореждане с общинска собственост през настоящата година;
- Организира дейности по отдаване под наем на общински нежилищни имоти;
- Организира дейности по предоставяне на управление и учредяване на безвъзмездно право на ползване върху общински нежилищни имоти;
- Подпомага дейностите по отдаване под наем на публична общинска собственост предоставена за управление на второстепенните разпоредители;
- Подпомага управителите на общински дружества, анализира дейността, води регистър на търговските дружества с общинско участие;
- Извършва процедури по категоризация на търговските обекти и води регистър;
- Организира дейността за обществен превоз на пътници. Издава разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници. Издава карти за безплатно паркиране на МПС, обслужващо хора с трайни увреждания и за използване на улеснения при паркиране;
- Организира управлението на гори-общинска собственост, съгласно Глава XI от Закона за горите и управление и ползване на земеделските земи- общинска собственост;
- Води регистър на частно практикуващите ветеринарни лекари;
- Води регистър на пчелните семейства;
- Организира изпълнението на общинската жилищна политика;
- Извършва необходимите проверки във връзка с определяне на жилищните нужди;
- Изготвя списък за настаняване в общински жилища през годината;
- Организира и контролира дейностите свързани с изземване или премахване на общински жилищни имоти;
- Извършва контрол по ползване и стопанисване на общински жилищни имоти;
- Изготвя справки до дирекция „Финансова политика и управление на ЧР“, за приходи и просрочени задължения по договори за наем;
- Извършва контрол по договорите за наем на общински имоти, вещи, земя, РИЕ и договори за учредено безвъзмездно право на ползване. Изготвя справки до дирекция АПИО за образуване на съдебни дела срещу длъжници на Община Червен бряг по договори за наем на жилищни и нежилищни имоти, вещи, земя и РИЕ;
- Проучва и изготвя отговори на предложения и сигнали, свързани с жилищната политика.